Jadikan Kekalahan Sebagai Kekuatan

Setiap orang pasti mengalami kegagalan dalam hidup. Ia merangkumi semuanya termasuk kegagalan dalam pelajaran, percintaan, pertandingan dan lain-lain lagi. Memanglah perasaan sedih, kecewa dan marah tu ada dalam diri tapi nak buat macam mana kan. Sudah tertulis dalam kamus hidup kita, benda tu akan datang dan pergi. Ia bukan datang duk asyik bertempel je dengan korang sehinggakan tiada kejayaan langsung.

Kadang-kadang, kekalahan, kegagalan dapat dijadikan sebagai panduan menuju ke arah yang lebih baiki di masa hadapan.Kalau orang tu dapat straight kejayaan tak pernah dapat kekalahan n kegagalan, mungkin di masa hadapan akan menghadapinya. Kekalahan dan kegagalan satu lumrah yang memang tak boleh nak elak lagi. Lari sampai hujung dunia pun, memang akan ADA!

Dan semua itu adalah ketentuan Allah.Jangan kita mempertikaikan apa yang sudah Allah rancang dan tentukan kepada diri kita. Kalau berani melawan, gerenti satu hari nanti hidup korang akan sengsara. Tak kiralah di dunia mahupun akhirat.Jadi terimalah ia saja dengan hati yang terbuka..

0 comments: